Hiab je zapravo skraćenica od imena brenda Hidrauliska Industri AB, švedske kompanije koja je počela da proizvodi hidraulične dizalice sredinom 1940-ih. Reč Hiab je postala sinonim u transportu za bilo koju vrstu dizalice ili utovarivača na kamion, slično kao što se reč „Hoover“ obično koristi za opisivanje usisivača bilo koje marke. U ovom blogu ćemo pokriti sve što treba da znate o kamionu Hiab.
Prevoz kamionima sa dizalicom ili kranom je dosta popularan zbog utovara i istovara
Šta je Hiab? kamion sa dizalicom
Hiab je tip kamiona koji je prvobitno dizajniran za podizanje i transport robe. Hiabs se obično koriste za utovar i istovar kontejnera ili drugog industrijskog tereta u lukama, fabrikama, skladištima i gradilištima. Ova vozila se sastoje od kamiona i hidraulične dizalice kombinovane u jednom vozilu kako bi utovar i istovar tereta bio efikasniji. Motor kamiona se koristi za pogon hidraulike dizalice, omogućavajući nesmetano prenošenje tereta od vozila do tačke pada bez potrebe za eksternim iznajmljivanjem krana za podizanje tereta. Ovo čini transport teškog, industrijskog tereta neverovatno efikasnim. Fleksibilna ruka dizalice može doseći područja koja bi inače bila nepristupačna, za prikupljanje i isporuku tereta na bilo koju lokaciju, čak i tamo gdje je pristup ograničen.
Kako je Hiab nastao?
Izumljen 1944. godine od strane kompanije Hidrauliska Industri AB, HIAB je ubrzo nakon toga napravio revoluciju u industriji industrijskog transporta. Švedski, preduzetnički, pronalazač Erik Sundin zarađivao je za život od proizvodnje skija u svom prvom startap biznisu 1925.
Njegova kompanija Sundin’s je brzo rasla nakon što je privukla pažnju švedske vojske koja je bila redovni kupci njegove robe. Godine 1936, nakon 11 godina brzog rasta, Sudin je preselio svoje poslovanje u industrijsku fabriku u Hudiksvalu gde je razvio svoju fascinaciju za hidrauliku.
Sundin je već koristio snagu hidraulike za proizvodnju skija u svojim pogonima, i nije mu trebalo dugo da shvati da se motori vozila mogu koristiti za napajanje hidrauličkog sistema.
Činjenica da je dizalica bila montirana na kamion značila je da se ceo njegov sistem može transportovati bilo gde radi pogodnosti korisnika. Posle godina ispitivanja i testiranja, Sundin je svoju ideju realizovao u ideji 1947. kada je predstavio prvu hidrauličnu autodizalicu na svetu i osnovao kompaniju HIAB koja će zauvek promeniti industriju transporta.